(If you're going to) San Francisco

12 januari 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dinsdag 8 januari ging de wekker om 5.30 's ochtends: eindelijk was het zover! Na te zijn uitgezwaaid door Saskia, Jeroen en de kinderen hebben de ouders van Job ons naar Charles de Gaulle (Parijs) gebracht. De rit naar Parijs was heel relaxed (koffie- en plaspauzes), Charles de Gaulle was echter minder relaxed. In Terminal 1 (ziet er van buiten uit als een soort UFO) was het erg druk bij het inchecken, druk bij de paspoortcontrole en druk bij de douane. De vlucht met Norwegian Air viel 100% mee. Omdat deze luchtvaartmaatschappij een prijsvechter is, wisten we niet goed wat te verwachten. De stoelen en beenruimte waren erg ruim; het eten was wat je verwacht van vliegtuigeten en het filmaanbod was ook prima. Wat wel opviel, was dat niet iedereen eten kreeg (alleen als je dit op voorhand geboekt had) en dat drankjes tussendoor niet waren inbegrepen. Na aankomst op het vliegveld, zijn we met de BART (metro) naar Downtown San Francisco gereisd, naar ons hostel. 's Avonds hebben we nog een heerlijke noedelsoep gegeten bij de Thai om de hoek en toen zijn we snel gaan slapen.

Charles de Gaulle

Woensdag 10 januari. Het ontbijt in het hostel was al meteen super Amerikaans: bagels met cream cheese, peanut butter en jam (en fruit). Daarna zijn we te voet de stad gaan verkennen. Je ziet hier allemaal mensen met draadloze oortjes lopen, Google Maps auto's door de straat rijden en de wc-deur in veel horeca gelegenheden gaat open met QR-code die je via een app genereert. Verder liet me het zakendistrict (wolkenkrabbers en andere hoge gebouwen) denken aan de serie Suits waarin Mike en Harvey in hun nette pak buiten een coffee-to-go gaan halen bij het lokale stalletje. Omdat het weer erg mee viel (het is winter in SF, 15 graden met een zonnetje en een wolkje) hebben we besloten om meteen de tour naar Alcatraz te doen. Je gaat met een ferry naar het eiland waar de (oud-)gevangenis ligt, en je krijgt een audio-tour (in het Nederlands!). De audio-tour was van hoge kwaliteit en maakte het bezoek een stuk interessanter. Vanwege de shutdown (Trump krijgt het budget voor zijn muur niet erdoorheen) waren de "ranger-tours" niet mogelijk. Toch wel nog moe van de reis hebben we het rustig aan gedaan de rest van de dag. 's Avonds hebben we weer bij een andere Aziaat gegeten (want hierna krijg ik zes weken Mexicaans).

AlcatrazSan Francisco

Donderdag 11 januari. Via het hostel hebben we fietsen gehuurd om (als einddoel) de Golden Gate brug over te fietsen. In het begin was het even wennen om te fietsen in de drukke stad met toch best veel verkeer, maar het went snel. San Francisco heeft fietsstroken op veel plaatsen, dus dat scheelt. Het was een prachtige dag met zo'n 15 graden en zon. We hebben door typisch Amerikaanse wijken gefietst, foto's gemaakt bij de "Painted Ladies", en gestopt op hele mooie uitzichtpunten. Ik heb me helemaal kapot gefietst bergop, want San Franscisco is erg heuvelachtig (de skinny spijkerbroek hielp ook niet mee). We hebben geluncht met een hamburger en frietjes in een American Diner: Amerikaanser kan het wat mij betreft niet worden. Daarna via de Golden Gate Bridge en Fishermans Warf teruggefietst richting het hostel.

Painted LadiesGolden Gate BridgeSan Francisco

Vrijdag 12 januari hebben we in alle vroegte een Uber gepakt naar San Francisco International Airport. Na een aangename vlucht zijn we aangekomen in Mexico. Hierover meer in mijn volgende blog.

1. Roos:
    12 januari 2019
    Dank je voor dit mooie verslag. Ik kijk uit naar je volgende verslag!
  2. Nico:
    Annika,
    Leuk beschreven, fijn om te lezen.
    Geniet ervan.
  3. Marion en Lambert:
    Annika en Job,

leuk verslag zo blijven we een beetje op de hoogte.
    het begin is al geslaagd.
    we wachten je verslag naar Mexico af.
    Geniet maar vanalles.
    groetjes Lambert en Marion
  4. Iris:
    13 januari 2019
    Leuk om te lezen annika!
  5. Hermien:
    13 januari 2019
    Leuk verslag. Ben benieuwd naar jullie ervaringen in Mexico. Groetjes!
  6. Marjo Janssen:
    14 januari 2019
    Wat leuk, Annika. Een leuk verslag. Geniet ervan. Groetjes
  7. Nathaly Prange:
    1 februari 2019
    Leuke verhalen en foto's,
    Geniet ervan, maar zo te lezen lukt dat prima.
    Groetjes