Listo ... Vamos!

5 januari 2019 - Maastricht, Nederland

Welkom op mijn reisblog.

Krap een jaar geleden is het idee ontstaan, en nu is zover! Het aftellen is begonnen. Opeens zijn het geen maanden meer, maar weken en dagen. Op 8 januari 2019 vertrekken we vanaf Charles de Gaulle, Parijs, voor vijf maanden naar Midden- en Zuid- Amerika.

Na een korte tussenstop van een paar dagen San Francisco zullen we onze reis starten in Mexico, Baja California. Het plan is om van links naar rechts door Mexico te trekken, via Belize naar Guatemala te gaan. Vanuit Guatemala een vlucht te nemen naar Colombia, dan af te zakken via Ecuador naar Peru en hopelijk (als de tijd het toelaat) te eindigen in Brazilië. Pinksterweekend (rond 8/9 juni 2019) dienen we weer thuis te komen, want we hebben beiden een sabbatical van 5 maanden.

De voorbereidingen - en voorpret - zijn in volle gang. De heenvlucht is geboekt, de Spaans cursus is gevolgd, geschikte (outdoor)kleding is gekocht, de inentingen zijn (allemaal) gezet, de reisverzekering is afgesloten, ons huis is verhuurd en alle Lonely Planet e-books zijn aangeschaft. Kortom, we zijn (bijna) klaar om te gaan!

Ik ben natuurlijk op reis samen met Job, maar alleen ik ga deze blog proberen bij te houden.

Als je een berichtje wilt ontvangen als ik iets heb gepost, kun je je aanmelden voor mijn mailinglijst.